13 Eylül 2007 Perşembe

" Beyaz " yalan söylemez

Beyazı oldum olası severim. Beyaz dürüsttür. Üzerine koyduğunuz objeyi olduğu gibi gösterir, saklamaz. Renklerin hakkını verir, yansımalarla değişmelerini önler. Beyazı kullanmak ta cesaret ister dolayısıyla. Beyaz fon üzerinde sergileyeceğiniz tasarımdan çok emin olmanız gerekir. Neyse o dur, farklı gösteremezsiniz.
Fakat mekanlarda hala bu rengi sık kullanamıyoruz. "Çabuk kirlenir", "çok mu sade oldu?" gibi yorumlarla karşılaşıyoruz. Ama verdiği ferahlık hissine alışan da vazgeçemiyor doğrusu.
" Frame "dergisi, Ağustos sayısını beyaz renge ayırmış. Beyaz ile tasarım yapmanın olumlu-olumsuz yönlerinden bahsetmişler. Dergide beyaz kullanarak tasarım yapan birçok sanatçıya yer verilmiş. Peter Callesen de bunlardan biri. Kağıt kesme yöntemiyle ilginç, biraz da esprili eserler yapıyor. İşte birkaç örnek...



1 yorum:

Adsız dedi ki...

merhaba,
şimdi bloğumda gülen yüzünüzü gördüm geldim hemen. beyaz evet asildir saftır ama ben ev dekorasyonunda biraz yavan görüyorum onu. benim mutfağım baştan aşağıya beyazdır. dolaplar yerler, perdeler...ama hepsi..
azda olsa biraz renklendirdim. bloğun tam benlik tam !
lütfen iyi bak kendine